onsdag, maj 23, 2012

78 Förbjudet ( 106/366 )

...såg en dokumentär om en kvinnlig popidol från Kabul häromkvällen,
som blev hotad till livet för att hon dansade på scen samtidigt som hon sjöng...
Hur kan det vara förbjudet att dansa?
....å tänk då vad som skulle hända om två tjejer dansade med
varandra i ett land som har detta förbud?

Tur att jag lever i ett fritt land där jag får svänga mina lurviga när jag vill
och hur jag vill.....och med vem jag vill!!!

Ps.
Fotot är taget under gårdagens premiärkväll på Åsliden/Nor/ Järvsö


3 kommentarer:

Razzy sa...

Tänk att människor i 2000-talet inte kan få leva fritt, håller med dig, jag är också glad att leva i Sverige där vi får dansa fritt med vem vi vill :) Väldigt vackert och känsloladdat foto goa gumman :)

Eva Trillian sa...

Fint foto! Härligt!
Och visst kan vi vara glada att vi bor där vi bor!

Rantamor sa...

Ett foto med känsla i...
och nog kan man ju tycka att man idag fick tycka om den man älskar.
Förrivärlden fick man nog bli kvar i garderoben tills man fick en etta med jordvärme !!!!

Fotot var verkligen känslosamt...
har du dansat bort helgens Barbro nu då ?????